הרכב החשמלי של מרצדס נחת בישראל

Automotive & Yachts / אוקטובר 21, 2020

כלמוביל יבואנית מרצדס משיקה את הדגם הראשון בתת-המותג EQ – רכב הפנאי החשמלי מרצדס EQC

תצלומים: מרצדס

לאחר ציפייה ארוכה, ולאחר הצלחתם של דגמים חשמליים מתחרים כמו יגואר i-Pace ואודי eTron, משיקה מרצדס ישראל את מרצדס EQC החשמלי-טהור שלה גם בישראל. ה-EQC מתבסס על הארכיטקטורה החשמלית החדשנית והעדכנית של מרצדס והוא ה-SUV החשמלי הראשון של המותג שמשלב הנעה חשמלית, מערכות בטיחות סמי אוטונומיות, יכולות נהיגה דינמיות, מערכת MBUX מעודכנת ואחריות של עד 8 שנים על המצבר החשמלי. מערכת ההנעה החשמלית בדגם ה-EQC כוללת 2 מנועים חשמליים מתקדמים (קדמי ואחורי) המאפשרים הנעה כפולה עם טווח נסיעה של עד 412 ק"מ. הספק המנועים עומד על 408 כ"ס (300kW) וסוללה בקיבולת 80kWh המאפשרים האצה מ-0 ל-100 ב-5.1 שניות עם מהירות מרבית של 180 קמ"ש (מגבלה דיגיטלית). המנוע החשמלי בחזית הרכב פועל בתנאי עומס נמוכים ומכויל לצריכת חשמל נמוכה ולנסיעה יעילה של הרכב. המנוע השני ממקום בחלק האחורי ומאפשר יכולות נהיגה דינמיות וביצועים של רכבי ספורט. תצרוכת החשמל הממוצעת עומדת על 19.7-20.8 קוו"ט ל-100 ק"מ. ה-EQC מאפשר טעינה מהירה מקיבולת של 10% ל-80% ב-40 דקות תוספת של כ-300 ק"מ נסיעה. טעינה מלאה של הסוללה מ-0% ל-100% בעמדת טעינה ביתית (Mode 3) אורכת כ-11 שעות. יחד עם זאת, כחלק מטכנולוגיות המתקדמות של הרכב ניתן לבחור בין 5 מצבי נהיגה המשולבים במערכת הרגנרציה של הרכב ומסייעים בניצול מירבי והטענה נוספת של הסוללה על ידי בלימה.

הדגם השיג את הציון המקסימלי של 5 כוכבים במבחני הריסוק של EuroNCAP והוא מוצע בישראל עם מגוון רחב של מערכות בטיחות ונהיגה סמי אוטונומית מתקדמות הכוללות מערכת בלימה אוטונומית המזהה גם רכבים דו גלגלים והולכי רכב, מערכת התרעה אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, מעבר נתיב אקטיבי, מערכת PRE-SAFE® SOUND ו- PRE-SAFE® PLUS המכינות את הנהג והרכב לקראת מצבי חירום, מערכת לניטור ערנות הנהג, מערכת לניטור שטחים מתים, אפשרות לנהיגה חצי-אוטונומית גם בעומסי תנועה, מערכת לזיהוי תנועה חוצה מאחור ועוד.חבילת האבזור כוללת בנוסף גם בלמים אדפטיביים עם פונקציית HOLD ו-Hill Start Assist, מצלמות היקפיות °360, בורר מצבי נהיגה -DYNAMIC SELECT ותאורת MULTIBEAM LED המתאימה את עצמה בצורה ייעודית על פי תווי הכביש. האבזור הפנימי כולל בין השאר  שני צגים דיגיטליים בגודל "10.25, צג אחד משמש כלוח שעונים והשני כמערכת הבידור המתקדמת של מרצדס ה-MBUX. בנוסף, ברכב יש תצוגה עלית (HUD) בהירה ונוחה לשימוש המציגה לנהג את מהירות הנסיעה, מצב הסוללה, ניווט ואפשרויות נוספות (בחלק מרמות הגימור). פנים הרכב כולל תאורת אווירה בעלת 64 גוונים, גימור אלומיניום, מושבי ARTICO, מערכת שמע של Burmester ועוד (בחלק מרמות הגימור).

גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס בישראל, אמר במסגרת השקת הדגם החדש: "השקת מותג ה-EQ הינה צעד אסטרטגי חשוב בהרחבת תמהיל הדגמים שלנו לרכבים חשמליים ודגמי פלאג אין. היצרן הכריז על 6 דגמים חדשים בתקופה הקרובה המבוססים על הארכיטקטורה החדשה והמתקדמת של מרצדס בתחום החשמל והתוכנה. עד סוף 2021, כחלק מהחזון של מרצדס העולמית, נשיק 3 דגמים חשמליים מלאים נוספים בישראל, ביניהם ספינת הדגל החשמלית ה-EQS הכוללת טווח נסיעה של עד 700 ק"מ ". שיווקו של ה-EQC 400 4MATIC מחל בימים אלו, בשלוש רמות גימור ובמחיר התחלתי של 499,900 ש"ח.

 

 

 

 

 


תגיות: , , , , , , , , ,








Previous Post

ג'ין טוניק ומלונות יוקרה

Next Post

רכב הפנאי החדש של יגואר





You might also like



0 Comment


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


More Story

ג'ין טוניק ומלונות יוקרה

לרגל יום הג'ין טוניק הבינלאומי שצוין השבוע, אתר התיירות המוביל Booking.com...

October 21, 2020