חברת דלק מוטורס מודיעה על תחילת שיווקו של ב.מ.וו. iX החדש – תצוגת תכלית טכנולוגית עם מרכב SUV גדול ויחידת הנעה חשמלית טהורה עם טווח נסיעה ארוך של עד 600 ק"מ. המחיר: החל מ-559,000 ש"ח
תצלומים: BMW
BMW iX מעניק פרשנות עדכנית ויוצאת דופן לעולמות העיצוב, הקיימות, ההנאה מנהיגה, השימושיות והיוקרה, ומשלב את הפיתוחים האחרונים של BMW בתחומים אלו. מדובר בדגם הראשון המבוסס על פלטפורמה חדשה, מודולרית וניתנת להרחבה, שעליה תתבסס קבוצת BMW גם בעתיד. ה-iX הוא הסנונית הראשונה בדור החדש של כלי הרכב המגדירים מחדש את חוויית הנהיגה המושלמת, את תחושת המרחב הפנימי ואת הקשר שבין הרכב – לנוסעים שבתוכו. הניסיון שהצטבר בקבוצת BMW לאורך השנים בתחום הקיימות הוטמע בתהליכי הייצור והתכנון תחת דרישות מחמירות ביותר בכל הקשור להגנה על הסביבה לאורך כל שרשרת הערך ומחזור החיים של הרכב, וכולל שימוש בחומרי גלם מבוקרים, שימוש בלעדי בחשמל ממקורות אנרגיה מתחדשים בתהליכי הייצור ושימוש נרחב במיוחד בחומרים ממוחזרים. ה-iX משלב את הפונקציונליות של ה-X5 עם היכולות הדינמיות של ה X6-והרושם החזותי של ה-X7. התוצאה היא פרופורציות ייחודיות של רכב ספורט-פנאי גדול. הוא דומה באורכו ל-X5 וגובהו כשל ה-X6. בסיס גלגלים של 3,000 מ"מ וסרחי עודף קצרים, יוצרים איזון בין נוחות יוקרתית בנסיעות ארוכות ומאפיינים ספורטיביים בנהיגה תובענית.
עיצוב חיצוני
החתימה המוכרת של BMW, גריל כליות ייחודי ופנסים ראשיים כפולים – זוכה לאינטרפרטציה חדשה בסגנון עתידני. הגריל סגור לחלוטין ומשמש כפנל דיגיטלי חכם המכיל מצלמה, רדאר וחיישנים נוספים המותקנים מאחורי משטח שקוף. גופי החימום ומערכת ניקוי החיישנים מותקנים בתוך הגריל עצמו. ציפוי פוליאורתן נוסף מפחית את רגישות הגריל לפגיעות. יכולת התיקון העצמית שלו מאפשרת לו לתקן שריטות קלות, לדוגמה בתוך 24 שעות בטמפרטורת החדר או לאחר 5 דקות של הזרמת אוויר חם. ידיות הדלתות שקועות בתוך הדלתות והן מגיעות בגימור בגוון מנוגד. תאורה נסתרת של פתחי הידיות מעניקה מראה ייחודי ומרשים. דלתות עם חלונות ללא מסגרת עורכות את הופעת הבכורה. מבנה זה, אשר הוצג בעבר רק בדגמי הקופה של היצרן, מדגיש את האופי הספורטיבי של הרכב ומעניק לחלונות הצד מראה זורם. נוסף לפנל החכם שבגריל הכליות, הרכב מצויד גם במערך מצלמות וחיישנים נסתרים המשרתים את מערכות העזר לנהג; זה הבסיס מאחורי עיקרון הShy tech- כאשר הקו המנחה הוא שהטכנולוגיה נשארת ברקע ואפשר לראות אותה רק כאשר היא פועלת.
חבילות עיצוב חיצוניות: Sport ו- Titanium Bronze.
חבילת ה-Sport עוטפת את הרכב בהילה של עוצמה. החלק הקדמי הכולל שלושה פתחי אוורור גדולים מאוד בעיצוב שונה ואגרסיבי יותר; מגינים גדולים ומשולשים בקצוות החיצוניים של הפגוש הקדמי מעבירים את האוויר אל פתחי אוורור ומשפרים את הזרימה סביב גוף הרכב ודרכו. בנוסף, קווי הגבול בקצוות התחתונים של הגוף, החצאיות הצדדיות המעוצבות וידיות הדלתות מגיעים בגוון שחור מבריק. חלקה המרכזי של החצאית הקדמית והאחורית מגיע בצבע הגוף. המסגרות הכחולות שבדיפוזר האחורי צבועות בצבע הגוף במקום בצבע הכחול הסטנדרטי. הפנסים האחוריים מגיעים עם עדשה בגימור מושחר. חבילת הספורט כוללת גם חישוקי סגסוגת קלה בגודל 21 אינץ' ובלמי ספורט עם קליפרים כחולים. חבילת ה-Titanium Bronze כוללת אלמנטים נבחרים המעניקים לרכב הילה ייחודית. גריל הכליות המורכב מאלמנטים תלת-ממדיים, ידיות הדלתות, החלק התחתון של חלונות הצד, המתפרש אל תוך קורה D והאלמנטים העיצוביים שבחלקו החיצוני של הפגוש האחורי מגיעים כולם בגימור Titanium Bronze ייחודי. גוון זה יוצר רושם מתוחכם המרעיף אווירה של יוקרה עכשווית – כמעט מכל זווית.
טכנולוגיית ה-e-Drive של BMW מהדור החמישי
מערכת ההנעה כוללת את המנוע החשמלי, את המערכות האלקטרוניות ואת תיבת ההילוכים ומשלבת אותם בתוך יחידה אחת. גישה זו מאפשרת שיפור של 30% בעוצמת הכוח בהשוואה למערכת הנעה חשמליות קודמות. המנועים החשמליים האחרונים שפותחו בתוך קבוצת BMW מתהדרים במקדם יעילות של 93%. בזכות יעילותם יוצאת הדופן, צריכת האנרגיה שלהם נמוכה במיוחד. המנועים מתאפיינים בהעברת כוח סופר-מהירה, בפרופיל ביצועים ספורטיבי ובפעולה שקטה במיוחד.
טכנולוגיית ה-e-Drive של BMW מהדור החמישי כוללת גם סוללת מתח גבוה הפועלת בטכנולוגיית תאים חדשנית. עוצמת האנרגיה של סוללת הליתיום-יון עלתה בכ-20% בהשוואה לסוללה מהדור הקודם. הסוללה החדשה מתאפיינת גם בביצועים טובים יותר, ביכולת טעינה ופריקה משופרת, בעמידות משודרגת ובבטיחות גבוהה יותר. גם היחס שבין משקלה לקיבולתה הוא יוצא דופן. האחריות על הסוללה עומדת על 8 שנים או עד 160,000 ק"מ.
ה-iX מיוצר בשתי גרסאות, בשתיהן מערכת ההינע כוללת מנוע חשמלי אחד בסרן הקדמי ומנוע נוסף בסרן האחורי: BMW iX xDrive50 עם הספק כולל של 523 כ"ס והאצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 4.6 שניות. קיבולת הסוללה עומד על 111.5 kWh (נטו – 105.2 kWh) וטווח הנסיעה המקסימלי נע בין 549 ל-630 ק"מ, טווח הנסיעה בדגם BMW iX xDrive50 המשווק בישראל הינו 600 ק"מ [1].
BMW iX xDrive40 עם הספק של 326 כ"ס והאצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות בלבד. קיבולת הסוללה עומד על 76.6 kWh (נטו – 71KwH) וטווח הנסיעה נע בין 375 ל-425 ק"מ, טווח הנסיעה בדגם BMW iX xDrive40 המשווק בישראל הינו 408 ק"מ [1]. המהירות המקסימלית בשני הדגמים מוגבלת אלקטרונית ל-200 קמ"ש. טווח הנסיעה של הרכב הוגדל בצורה שמאפיינת את BMW על ידי שיפור רמת היעילות של מערכת ההינע ושל אנרגיית הסוללה, ולא על ידי שימוש בסוללות גדולות מאוד. פעולה זו הייתה מגדילה את משקל הרכב ומשפיעה בצורה שלילית על היכולות הדינמיות ועל תצרוכת האנרגיה של המנוע החשמלי. מערכת ההנעה וטכנולוגיית הסוללה שבדגם ה-BMW iX פועלות יחד כדי ליצור חבילה שלמה, המעניקה זריזות ספורטיבית, שימושיות מרשימה והכל תחת ערכי הקיימות מתוך דאגה אמתית לשמירה על הסביבה.
טעינה
טעינת סוללת המתח הגבוה בעזרת עמדת טעינה ביתית או ציבורית מאפשרת שימוש בזרם חילופין(AC) חד-פאזי או תלת-פאזי בהספק של עד 11 קו"ט. בצורה זו ניתן לטעון את הסוללה של דגם ה-xDrive50 ממצב 0% ועד 100% בתוך כ-11 שעות. הסוללה של ה– BMW iX xDrive40 דורשת פחות מ-8 שעות כדי להיטען במלואה. ניתן להשתמש בהספק טעינה גבוה יותר כדי לקצר את זמני הטעינה על ידי התחברות לעמדת טעינה מהירה בזרם ישר (DC). ניתן לטעון את סוללת המתח הגבוה של ה- BMW iX xDrive50 בהספק של עד 200 קו"ט. במקרה זה ניתן בתוך 10 דקות בלבד להעלות את טווח הנסיעה של הרכב בכ-120 ק"מ. עוצמת הטעינה המקסימלית של ה- BMW iX xDrive40 היא 150 קו"ט – כלומר טעינת הרכב בעזרת עמדת טעינה מהירה למשך 10 דקות מוסיפה כ-90 ק"מ ויותר לטווח הנסיעה. בשתי הגרסאות ניתן לטעון את הסוללה מ-10% ל-80% בתוך כ-35 דקות.
תכנון חדשני לתא הנוסעים
הארכיטקטורה החדשה של תא הנוסעים מתמקדת כולה סביב הצרכים והרגשות של הנהג והנוסעים. גישת ה-Shy Tech, כוללת רמקולים נסתרים, פתחי אוורור מעוצבים המגיעים בגימור זהב ברונזה, משטחים מחוממים ומגרעת סמויה של מקרן התצוגה העילית בלוח המכשירים. גלגל ההגה המשושה, בורר ההילוכים המעוצב והצג הקמור החדש של BMW, מבוסס על מערכת ההפעלה מהדור החדש, משדרים חווית נהיגה עתידנית. ידיות הדלתות משתלבות בצורה זורמת בקו האלכסוני המעוצב, שעליו נמצא גם הלחצן החשמלי לפתיחת הדלת. לחצני כוונון המושב ממוקמים בחלקה העליון של הדלת; הם מעוצבים בצורת מושב ונוחים להפעלה. משענת היד של הנוסע כוללת גם תא לאחסון הטלפון הנייד. במקביל, רמקולי טווח בינוני (Mid) הסמויים של מערכת השמע, מותקנים מתחת לדיפון הבד של הדלתות, והם מאפשרים ליהנות מחוויית צליל איכותית במיוחד במהלך הנסיעה.
המושבים החדשים לנהג ולנוסע הקדמי כוללים משענות ראש אינטגרליות והם בעלי מראה ספורטיבי ייחודי. בפעם הראשונה בדגם של קבוצת BMW ניתן לבחור להתקין רמקולים אינטגרליים בתוך המושבים עצמם. הרמקולים המותקנים בתוך משענת הראש ובאזור המותניים מעשירים את החוויה האקוסטית והם מהווים דוגמה נוספת לגישת ה-Shy tech . בנוסף, המושבים כוללים גם פעולת חימום, אוורור ועיסוי.
המושבים האחוריים מתאימים לשלושה נוסעים. שני המושבים החיצוניים כוללים גם משענות ראש אינטגרליות, והמושב המרכזי כולל משענת ראש הניתנת לקיפול לצורך שיפור שדה הראייה לאחור. היעדר התעלה המרכזית מאפשרת לכל היושבים במושב האחורי ליהנות ממרווח רגליים נדיב במיוחד. תחושת המרחב הפתוח המתקבלת משתלבת עם המושב הרחב כדי לחזק את התחושה של מחלקה ראשונה ושל נוחות מוגברת.
תחושת המרווח והמודרניות בתוך הרכב מקבלת חיזוק נוסף מלוח המכשירים הדק, המגיע בגימור Sensatec כסטנדרט. גאומטריית לוח המכשירים עולה כלפי מעלה לעבר חלקו הקדמי של הרכב ומעניקה לו מראה דיגיטלי ועדכני. הצג הקמור של BMW אשר עורך את הופעת הבכורה שלו כאן, מקובע במקומו על ידי מבנה תמיכה סמוי ולכן נראה שהוא צף. הוא בנוי מיחידה אחת ומשמש כאלמנט בקרה מרכזי המהווה אינטרפרטציה לעיצוב המסורתי של סביבות נהג עתידיות של BMW המתמקדות בנהג. הצג כולל צג מידע בגודל 12.3 אינץ' וצג בקרה בגודל של 14.9 אינץ' היוצרים יחידה אחת הפונה לעבר הנהג. הצג מצויד במערכת ההפעלה של BMW מהדור החדש כדי להעביר חוויה גרפית חדשה לגמרי. לוח המחוונים מציע אפשרויות תצוגה חדשות, עם אפשרויות התאמה אישית מלאות המאפשרות הצגת נתונים לנהג בהתאמה אישית ובהתאם למצב בפועל. בקר ה-iDrive המפורסם, המהווה את אלמנט הבקרה הראשי בקונסולה המרכזית, עשוי מחומר ומצבע שהופכים אותו למעין רהיט בין המושבים הקדמיים. הבקר תחום בפנל בקרה מעוצב עם מסגרת בשחור מבריק, עם משטח דמוי זכוכית ועם לחצנים עם תאורה אחורית לבנה. במקום לחצנים רגילים, נעשה שימוש במשטח בקרה עם לחצני הפעלה. ניתן גם לקבל את הבקר, את המתג לבחירת ההילוכים, את הכפתור הנגלל ואת לחצני כוונון המושב בגימור קריסטל מבריק אופציונלי (חבילתClear & Bold ) הכולל גם לוח בקרה העשוי מעץ בגוון אגוזי ייחודי המכיל בתוכו לחצנים עם תאורה אחורית.
דגמים ורמות גימור
דגם ה-iX ישווק בישראל ב-4 גרסאות: 2 יחידות הנעה/סוללה ו-2 רמות גימור לכל אחת. דגם ה-xDrive40 ישווק ברמות הגימור Spirit ו-Tech, אשר יצטרפו לדגם ה-iX3 במרדף אחר תשומת הלב של לקוח הקרוס-אובר הבינוני היוקרתי החשמלי. בהשוואה אליהם הוא יציג ממדים גדולים משמעותית ורמת יוקרה, טכנולוגיה וחדשנות שטרם נראתה בסגמנט.
דגם ה-xDrive50 ישווק ברמות הגימור Ultimate ו-Ultimate Bronze ויתחרה על ליבם של לקוחות בסגמנט הקרוסאוברים היוקרתיים הגדולים. מולם הוא יציג איכות נסיעה וחוויית נהיגה חסרת תחרות, ביצועים עילאיים ועליונות בתחום השמירה על הסביבה והקיימות.
מחירים:
דגם | כ"ס | רמת גימור | טווח חשמלי[1] | מחיר |
xDrive40 | 326 | Spirit | 408 ק"מ | 559,000 ₪ |
xDrive40 | 326 | Tech | 599,000 ₪ | |
xDrive50 | 523 | Ultimate | 600 ק"מ | 699,000 ₪ |
xDrive50 | 523 | Ultimate Bronze | 759,000 ₪ |
[1] ע"פ תקן WLTP ובהתאם לדגם. טווח הנסיעה החשמלי עשוי להשתנות בהתאם לתנאי הדרך, האקלים, תחזוקת הרכב ומאפייני הנהיגה ויכול אף להגיע לפער משמעותי ביחס לנתוני היצרן.
תגיות: BMW, iX, ב.מ.וו, דלק מוטורס, רכב פנאי חשמלי, רכבי יוקרה